SVT, İsveç’in başkentinin finans bölgesi ve ana alışveriş merkezlerinden geçen yaklaşık 20 blokluk alan, kurallara göre yalnızca elektrikli otomobillere, bazı hibrit kamyonlara ve yakıt hücreli araçlara erişime izin verecek. Ayrıca 2025 yılının ilk yarısında bölgenin genişletilmesi kararı alınabilir.
Stockholm , Paris, Atina ve Madrid’in dizel araçları yasaklama planlarının ötesine geçerek geniş bir yasağı uygulayan ilk büyük başkent olabilir . Londra gibi diğer şehirler, eski içten yanmalı motorların şehir merkezine girmesi için günlük ücretler içeren düşük emisyon bölgeleri uygulamaya koydu .
Trafik politikasından sorumlu yerel milletvekili Lars Stromgren devlet televizyonuna verdiği demeçte, “Burada yaşayan ve çalışan insanlar için daha iyi yaşam koşulları yaratmak istiyoruz.”
Planın İsveç’teki elektrikli araç satışlarını gerçekten artırıp artırmayacağı henüz bilinmiyor. Tüketicilerin devam eden krizin ve yüksek yaşam maliyetinin yükünü hissetmesi nedeniyle ülkede elektrikli araç satışları darbe aldı. Bu yılın başlarında Mobility İsveç, 2023 için yeni elektrikli araç tescillerine ilişkin tahminini tüm kayıtların %40’ından %35’e düşürdü.
Aralık ayında Brüksel, şehir merkezindeki 10 önemli caddede zorunlu olmayan ve yerel olmayan araçları yasakladı. Ağustos ayında Londra, ultra düşük emisyon bölgesini genişleterek dünyanın en iddialı araç emisyon politikalarından birini tamamladı . Ancak İngiltere Başbakanı Rishi Sunak geçen ay İngiliz hükümetinin yeşil gündeminin önemli kısımlarını sulandırarak yeni benzinli ve dizel otomobil satışını yasaklama planını 2035 yılına kadar beş yıl erteledi.
Elektrikli otomobillerde öncü olan komşu Norveç’in başkentinde, Oslo’nun belediye çevre kurumu bu yılın başlarında şehir merkezinde bir sıfır emisyon bölgesinin kurulmasını tavsiye etti.